We breiden ons aanbod aan studierichtingen uit met oa Latijn en Stem-projecten.
Meer uitleg rond ons keuzegedeelte kunt u vinden onderaan deze pagina.
Voor alle leerlingen van het eerste jaar:
- de leertool (leren leren)
- 1 lesuur ICT
- 1 lesuur leesklas
- 1 lesuur coaching
Keuzes lesuren differentiatie 1A - Keuze 1: Latijn
In het keuzegedeelte maken de leerlingen kennis met een aantal vakken die hen interesseren.
Hier zetten de leerlingen in op hun talenten. Deze keuze wijst hen de weg naar de toekomst maar zet hen niet vast.
We geven de leerlingen maximale kansen om hun persoonlijkheid en talenten ten volle te ontplooien.
In keuze 1 leert de leerling de Latijnse taal (woordenschat, grammatica en zinsbouw) en de Romeinse beschaving kennen.
Keuzes lesuren differentiatie 1A - Keuze 2: STEM - Frans - Nederlands
In het keuzegedeelte maken de leerlingen kennis met een aantal vakken die hen interesseren.
Hier zetten de leerlingen in op hun talenten. Deze keuze wijst hen de weg naar de toekomst maar zet hen niet vast.
We geven de leerlingen maximale kansen om hun persoonlijkheid en talenten ten volle te ontplooien.
In de STEM-uren werken de leerlingen projectmatig.
In keuze 2 is dit veeleer vanuit een theoretische invalshoek en leert de leerling programmeren, zelf ontwerpen en door experimenteren probleemoplossend denken.
Projectmatig leert de leerling hoe wiskunde en wetenschappen toegepast worden in een technische en hoogtechnologische context.
Keuzes lesuren differentiatie 1A - Keuze 3: Creatieve en sociale vorming + STEM
In het keuzegedeelte maken de leerlingen kennis met een aantal vakken die hen interesseren.
Hier zetten de leerlingen in op hun talenten. Deze keuze wijst hen de weg naar de toekomst maar zet hen niet vast.
We geven de leerlingen maximale kansen om hun persoonlijkheid en talenten ten volle te ontplooien.
In keuze 3 maakt de leerling naast 2 lesuren STEM-project kennis met hoe onze samenleving in elkaar zit en hoe menselijke en sociale relaties werken.
In deze projecten krijgt de leerling een kijk op de wisselwerking tussen mens, milieu en voeding. De leerling ontwikkelt vaardigheden door het uitvoeren van concrete realisaties met voedsel en creaties met verschillende materialen.
In deze keuze STEM leert de leerling hoe wetenschappen, wiskunde en techniek gebruikt worden in technische realisaties en een praktische oplossing te vinden voor een technisch probleem. Daarnaast maakt de leerling kennis met verschillende materialen zoals hout, metaal en kunststof.